Ze hadden twee kastenvanhuizen twee auto's en zes kinderen
Ze waren vijfenveertig jaar en vierenveertig jaar vierentwintig op vierentwintig uur bezig met zwoegen arbeid maakt vrij daar geloofden ze in gelukkig zij die niets hebben nog nooit van gehoord volgens hen was die nonsets zelfs verboden
Dat ze bij ieder deeltje dat ze het hunne noemden hun gevangenis kleiner maakten
Dat begrepen ze niet arbeid adelt de adel wond toch niet in gevangenissen
Zeer goedbeveiligde forten dat wel maar gevangenissen?
Roofbouw op hun lichaam nog nooit van gehoord het zat niet in de cultuur
Iedereen zag er twintig uit
in hun cultuur iedereen bleek tweehonderd jaar te willen worden
er twintig uitzien
De drang naar zuiverheid geprojecteerd op hun eigen lichaam
Alleen werken kan helpen
de gedachte aan het onvermijdelijk faalmoment
Alleen werken kan helpen
De drama's stapelen zich op de angsten om te falen worden
Groot er en groter
Alleen hard werken kan helpen
Mister proper proper proper
Opeens doet de angst de adem stokken
ademhalingproblemen
over het voelen zullen we het maar niet hebben
Veel word er niet gevoeld al moet het zijn dat fiks gevulde bankrekeningen
en bijhorend machtsvertoon hun harten wat sneller laten slaan
toen kreeg de graatmagere duidelijk uitgeputte vrouw een ziekte
Roof bouw uitputting het kwam nooit ter sprake
T'was de vuile lucht
FOTO GALLERY VERF ED
https://www.2dehands.be/q/verf+ed+/
Rond 1995 heb ik dat werk gemaakt. Ik noem het "altaar der culturen."
Links ziet men een tv, onze gemeenschappelijke identiteit valt van het - silicium - glas - zand.
De gemeenschappelijke informatiebronnen zijn verdwenen.
De wijzen van vroeger opgevolgd door radio en uiteindelijk als laatste de tv die een ongeveer gemeenschappelijke boodschap uitdragen is niet meer.
De informatie is versplinterd.
Rechts ziet men een gietijzeren kandelaar daar in een mensenhoofd in papier. Stukken teksten. Krantenpapier "De encyclopedische mens".
Gietijzer = nationalisten
Kandelaar = religie
In het midden staat de hedendaagse mens. Opgesloten. "de encyclopedische mens".
Dit deel is gemaakt van een reclame voor lippenstift.
Regeneratie Kosmetik
In de dubbele wand gaan luchtbellen in het water de hoogte in.
In die dubbel - transparantie - plexiglas zit diezelfde "encyclopedische mens".
Het geheel staat op dunne platen, glas = chips = zand = silicium.
Het geheel steunt op een gietijzeren pilaar = industriële cultuur.
De gietijzeren plaat staat op de grond = landbouwcultuur.
HET ALTAAR DER CULTUREN.
Ik woonde toen in de Aalmoezenierstraat in Antwerpen. De jaren 90 tig.