Fresh Rain Intoxication

3 mei 2024 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket

 

For real. Punk is not dead.

Poepeloere wat staan afgeven op elke mens die deftig leeft.

Lekker full speed wat geluid staan spijkeren. De aderen wat zuiveren. Restjes moederzuivel uit de blaas staan plassen.

Of dat allemaal geen deugd doet en daarna. Trokken wij dan weer een keer naar Alfreds frietkot.

Bosbrand kan soms blijven smeulen. Het is ook de naam die kleeft op zijn cabine.

Neen. Niet op het strand. Gewoon hier op de rand van bestaan en deze wereld.

Het is er krap en klein. Men kan er door een raampje hengelen naar hoop. 

De bloempot onderaan dat venster is helaas een beetje leeg.

Hij dient veeleer om in te zeiken zeggen reglementen van het huis.

De zieke bourgeoisie zit mijlen verderop te kotsen in een restaurant met echte sterren.

Oesters uit Utopia. Ze zijn lang onderweg. Misschien. Dan toch. Een beetje rot.

Hier weet men dat. De Bosbrand is echt niet te mijden. Het verleden evenmin.

Oelewappers zijn hier altijd welkom. Dapperen, zij steken hier wel eens een vinger in het vet.

Ook Ricky heeft goed afgezien. Destijds en gisteren. Toen vroeg hij het.

Mag. Ik. Ook. Komen. Hij spreekt nooit snel. Nam de kusttram helemaal ginds aan de horizon en zo tot in Oostende.

Dan de InterCity. Nog wat ongetelde stappen. Alles in het teken van de lieve lust.

Heb er wat voor over. Voor zo'n optreden dat alles wegspoelt.

Daarna dus een afterparty hier in deze friterie en ook Herman Brusselmans hij wilde komen, vroeg dat aan Ignace.

Ignace Somers is de secretaris van die ganse boel en bende. Antwoordt soms aan iedereen.

Op slechte dagen minder en wat zoekt Herman? Er hangt bij god geen openbare webcam in dit kot. Hier zouden wij zijn grappen direct onderwerpen aan de frietpot, gelijk men vaak bacteriën verdelgt.

Ignace. Hij is voor één keer zeer beleefd gebleven, heeft geschreven op een gele briefkaart aan die man uit Gent.

Alsnog komen de B, de V niet voor in het woord PUNK.

Droog. Humorloos en bovendien. Het is genoeg geweest.

We zullen eerst wat frieten fretten. Terwijl buiten. Overal regen. De perkjes schoon vergiftigt.

 

 

uit de reeks 'Alfred Frietkabouter'

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

3 mei 2024 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket