na die pandoering
In De Panne
na die zure haring
en een pint of elf
hebben we bij god
veel ochtendmist besteld
na die rammeling
na dat zachte ijs
na die gure dagen
in het paradijs
hebben.we dan toch
over die ondergang verteld
na die zweepslagen
na dat schone paars
na die weke knuffel
met een stekelbaars
hebben we tot slot
de zon om medelijden
en vergiffenis gevraagd
er is geen nacht meer
die zich aan de koelte waagt
het is voorgoed voorbij
wat ooit nog lijden deed
ligt nu languit gesmolten
aan de voeten van de hoop
hebben we beloofd
om nooit meer weg te lopen
braaf te branden
op te gaan
in het geweld
die zee die golven
of we kunnen voelen
aan de wielen
van de kusttram naar De Panne
waar het
lekker
regent
uit de reeks 'Reizen met Ricky'