Het regent in De Panne

22 jun 2026 · 3 keer gelezen · 0 keer geliket

 

na die pandoering

In De Panne

 

na die zure haring

en een pint of elf

 

hebben we bij god

veel ochtendmist besteld

 

na die rammeling

na dat zachte ijs

 

na die gure dagen

in het paradijs

 

hebben.we dan toch

over die ondergang verteld

 

na die zweepslagen

na dat schone paars

 

na die weke knuffel

met een stekelbaars

 

hebben we tot slot

de zon om medelijden

en vergiffenis gevraagd

 

er is geen nacht meer

die zich aan de koelte waagt

 

het is voorgoed voorbij

wat ooit nog lijden deed

ligt nu languit gesmolten

 

aan de voeten van de hoop

hebben we beloofd

om nooit meer weg te lopen

braaf te branden

op te gaan

in het geweld

die zee die golven

of we kunnen voelen

aan de wielen

van de kusttram naar De Panne

waar het

lekker

regent

 

 

 

uit de reeks 'Reizen met Ricky'

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

22 jun 2026 · 3 keer gelezen · 0 keer geliket