Hier is waar ik woon

20 dec. 2020 · 65 keer gelezen · 0 keer geliket

In de verticale kippenren woon ik op het hoogste verdiep.

Het flatgebouw heeft beton van marsepein en tandpasta als cement.

Als haan behoor ik bij zonsopgang te kraaien, maar meestal klinkt dat als gepiep.

Soms is mijn living een levendige cocktailbar. Daar wordt er stevig London Dry Gin uit Bombay gedronken. Eindigen doet het altijd met een luchtig boksgala als experiment.

Gelukkig heet de buurman Hendrik Waakzaam.

 


Ik heb drie kamers en drie tafels.

De Wunderkammer vindt je op het balkon, waar ik regelmatig de chaos aan het negentiende eeuws kippengaas bevestig.

Het adres van de kippenren? Harmoniestraat 263.

Sommige kippen lijken meer op gekortwiekte, exotische vogels met rare snavels.

 


De geest van mijn opstandige tante dwaalt hier nog rond als een beschermengel.

Haar tapijten en gordijnen als verjaardagscadeautjes die ze me gaf

zonder het zelf te weten.

De kreunende onderbuurvrouw heeft twee bengels. Net kuikens met veel biezonder gekakel en gejengel.

 


Garageboxen, tenten en kathedralen zijn de specialiteiten van onze kippenren-architect.

Ik ben de kettingrokende tovenaar met een energiezuinig uitzicht op de drukke Onze-Lieve-Vrouw Middelareskerk.

Alles is Hier perfect.

 


Hier is waar ik woon.

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

20 dec. 2020 · 65 keer gelezen · 0 keer geliket