Mijn FOTOGRAFIE

verf ed
31 mrt 2024 · 24 keer gelezen · 0 keer geliket

 

Ik fotografeer al vanaf mijn 18. Eerst heb ik een tijdje met houtskool gewerkt in mijn dorp schijnen er nog een aantal te circuleren ik ondertekende met de naam SERGE omdat mijn oog  was gevallen op een collega die mij verder totaal geen respons gaf.

En dan ontdekte ik fotografie en het LICHT.

Mijn foto’s zijn onbehandeld gefotografeerd met wegwerp camera’s. Wanneer ik op een plaats ben waar het licht een bepaalde vorm aanneemt dan neem ik mijn camera en duw af. Een voorbeeld is bijgevoegde foto van het straatje die van de grote markt naar de kathedraal loopt in Antwerpen.

De regen zorgde voor een fantastisch licht 

https://www.2dehands.be/q/verf+ed/

Ik heb er verder weinig aan gedaan.

Enkele tentoonstelingen

-        Kortrijk ano02

-        Een tentoonstelling op de plaats die later de repetitie keet  werd van de muziek groep DEUS 

-        Een opname in de web galerie http://www.anamorfose.be/index/manufacturers_id/58

-        Een tentoonsteling in  Göteborg Internationale Biënnale voor Hedendaagse Kunst (GIBCA) The twelfth edition of the Göteborg International Biennial for Contemporary Art

-        Toen dacht ik maak een C.V. 

Mijn galerij is een site op tweedehands be

https://www.2dehands.be/q/verf+ed/ 

 

Rond 1995 heb ik dat werk gemaakt. Ik noem het "altaar der culturen."
Links ziet men een tv, onze gemeenschappelijke identiteit valt van het - silicium - glas - zand.
De gemeenschappelijke informatiebronnen zijn verdwenen.
De wijzen van vroeger opgevolgd door radio en uiteindelijk als laatste de tv die een ongeveer gemeenschappelijke boodschap uitdragen is niet meer.
De informatie is versplinterd.
Rechts ziet men een gietijzeren kandelaar daar in een mensenhoofd in papier. Stukken teksten. Krantenpapier "De encyclopedische mens".
Gietijzer = nationalisten
Kandelaar = religie
In het midden staat de hedendaagse mens. Opgesloten. "de encyclopedische mens".
Dit deel is gemaakt van een reclame voor lippenstift.
Regeneratie Kosmetik
In de dubbele wand gaan luchtbellen in het water de hoogte in.
In die dubbel - transparantie - plexiglas zit diezelfde "encyclopedische mens".
Het geheel staat op dunne platen, glas = chips = zand = silicium.
Het geheel steunt op een gietijzeren pilaar = industriële cultuur.
De gietijzeren plaat staat op de grond = landbouwcultuur.
HET ALTAAR DER CULTUREN.

Ik woonde toen in de Aalmoezenierstraat in Antwerpen. De jaren 90 tig.

 

http://www.anamorfose.be/verf/misc-images/verf-t-i-r-e

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.

verf ed
31 mrt 2024 · 24 keer gelezen · 0 keer geliket