the real housewives WINNERS of antwerp

11 jun 2025 · 7 keer gelezen · 1 keer geliket

the real housewives WINNERS of antwerp

Ze hadden twee kasten van huizen twee auto's en zes kinderen

Ze waren vijfenveertig jaar en vierenveertig jaar. Vierentwintig op vierentwintig uur bezig met zwoegen. Arbeid maakt vrij daar geloofden ze in. Gelukkig zij die niets hebben nog nooit van gehoord volgens hen was die nonsens zelfs verboden.
Dat ze bij ieder deeltje dat ze het hunne noemden hun gevangenis kleiner maakten.
Dat begrepen ze niet, arbeid adelt, de adel woont toch niet in gevangenissen
Zeer goed beveiligde forten dat wel maar gevangenissen?
Roofbouw op hun lichaam nog nooit van gehoord het zat niet in de cultuur
Iedereen zag er twintig uit.
In hun cultuur bleek tweehonderd jaar te willen worden en er twintig uitzien.
De drang naar zuiverheid geprojecteerd op hun eigen lichaam.
Alleen werken kan helpen.
De gedachte aan het onvermijdelijk faalmoment.
Alleen werken kan helpen.
De drama's stapelen zich op, de angsten om te falen worden groter en groter.
Alleen hard werken kan helpen.
Mister proper, proper, proper.

Opeens doet de angst de adem stokken.
Ademhalingsproblemen.


Over het voelen zullen we het maar niet hebben.
Veel word er niet gevoeld. Al moet het zijn dat fiks gevulde bankrekeningen
en bijhorend machtsvertoon hun harten wat sneller doen slaan.
Toen kreeg de graatmagere duidelijk uitgeputte vrouw een ziekte.
Roof bouw uitputting het kwam nooit ter sprake.
T'was de vuile lucht

_______________________________________________________________________

FOTO GALLERY VERF ED

https://www.2dehands.be/q/verf+ed+/

https://www.2dehands.be/q/verf+ed+serie%3a+club+pcb+med/

******************************************************************

Rond 1995 heb ik dat werk gemaakt. Ik noem het "altaar der culturen."
Links ziet men een tv, onze gemeenschappelijke identiteit valt van het - silicium - glas - zand.
De gemeenschappelijke informatiebronnen zijn verdwenen.
De wijzen van vroeger opgevolgd door radio en uiteindelijk als laatste de tv die een ongeveer gemeenschappelijke boodschap uitdragen is niet meer.
De informatie is versplinterd.
Rechts ziet men een gietijzeren kandelaar daar in een mensenhoofd in papier. Stukken teksten. Krantenpapier "De encyclopedische mens".
Gietijzer = nationalisten
Kandelaar = religie
In het midden staat de hedendaagse mens. Opgesloten. "de encyclopedische mens".
Dit deel is gemaakt van een reclame voor lippenstift.
Regeneratie Kosmetik
In de dubbele wand gaan luchtbellen in het water de hoogte in.
In die dubbel - transparantie - plexiglas zit diezelfde "encyclopedische mens".
Het geheel staat op dunne platen, glas = chips = zand = silicium.
Het geheel steunt op een gietijzeren pilaar = industriële cultuur.
De gietijzeren plaat staat op de grond = landbouwcultuur.
HET ALTAAR DER CULTUREN.

Ik woonde toen in de Aalmoezenierstraat in Antwerpen. De jaren 90 tig.

 

http://www.anamorfose.be/verf/misc-images/verf-t-i-r-e

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.