soms zei hij tegen mij
"VOIL Jeanet"
waarna ik hem toeschreeuwde
"VOIL MAKAK"
soms ik tegen hem......
zolang we er kunnen mee lachen
zolang de belediging onze ziel niet raakt
door het schild van onze vriendschap raakt
zolang dat we spontaan in lachen uitbarsten
zolang zullen we weten dat we vrienden zijn
maar moest een blik bevroeden
die angst/haat uitstraalt
dan weet ik zeker
het is gedaan
de magie is niet meer
maar in deze test
die we op de meest
onmogelijke momenten
en plaatsen
op elkaar
uittestten
schoten we altijd
in een warm en spontaan gelach
de omstanders verwachten
niet die uitslag
maar ons wat kon het ons schelen
onze lach was onze gift
de lach was onze band
die nooit nimmer is verbroken
soms zei hij tegen mij
"VOIL MAKAK"
waarna ik hem toeschreeuwde
"VOIL Jeanet"
FOTO GALLERY verf ed
https://www.2dehands.be/q/verf+ed+/
Rond 1995 heb ik dat werk gemaakt. Ik noem het "altaar der culturen."
Links ziet men een tv, onze gemeenschappelijke identiteit valt van het - silicium - glas - zand.
De gemeenschappelijke informatiebronnen zijn verdwenen.
De wijzen van vroeger opgevolgd door radio en uiteindelijk als laatste de tv die een ongeveer gemeenschappelijke boodschap uitdragen is niet meer.
De informatie is versplinterd.
Rechts ziet men een gietijzeren kandelaar daar in een mensenhoofd in papier. Stukken teksten. Krantenpapier "De encyclopedische mens".
Gietijzer = nationalisten
Kandelaar = religie
In het midden staat de hedendaagse mens. Opgesloten. "de encyclopedische mens".
Dit deel is gemaakt van een reclame voor lippenstift.
Regeneratie Kosmetik
In de dubbele wand gaan luchtbellen in het water de hoogte in.
In die dubbel - transparantie - plexiglas zit diezelfde "encyclopedische mens".
Het geheel staat op dunne platen, glas = chips = zand = silicium.
Het geheel steunt op een gietijzeren pilaar = industriële cultuur.
De gietijzeren plaat staat op de grond = landbouwcultuur.
HET ALTAAR DER CULTUREN.
Ik woonde toen in de Aalmoezenierstraat in Antwerpen. De jaren 90 tig.