Coen van der Wolf

Gebruikersnaam Coen van der Wolf

Teksten

Met de hogere sulligheid van een modellenkapsel

Met de hogere sulligheid van een modellenkapsel Stond hij tegenover beschonken bridge-zingen Een engeltje op de lat en eentje op de rem Samoeraimeubelen slijten   ''Ik vertrouwde op mijn gesternte Als Bonaparte als het honderdpotig Thebe Op verleiding niet geënt wie witte sokken draagt Kan hoog of laag springen   In slecht licht sloeg ik iemand een bloedneus die Bijbels aandeed Atme, daß sie sich löse In dat licht kwam ik na poolen in bijziende staat En leuzen als Ammon   Poëzie moest dienen Ter verhelping van het ik-geraakt heelal Maar men is afgeleid de dirigeerstok wordt een broekhanger De mantel verbrast om een trefwoord Bussen met het zelfde nummer rijden niet gelijktijdig Rome onstond niet op één dag. Carthago ook niet.   Ik liet de koffie vallen als eieren Droeg haar boeken wat toen nog kon Was lallen tot we vielen van goudeerlijke Ampercups zijdelings notitie nemen Antennes zijn correctueus De dood is de stelling van God Een grondtoon vinden in geschutter Voor altijd averechts accent Posterboy Ramses de rinozems de baas   Op een school vol vroege herniahorribeltjes en edelterreur Bewonderde ik haar vertiltorso. Zij bestelde brekebenen af als een tempelwachter. Haar haren glansden als kinderkopjes tijdens een klassieker En zij voelde niets voor het pleitersputje.   Kimrijk ging ik kopje onder En kweet haar kiemen.   Alleen Japanners leven voornaam Wel niet onder blikloos blauw Vervoegen zich bij de vaderen Met kleine vervoeging   In het Sint Elizabeth voltrok zij Het sacrament van het sijpelen Met een boterhamzakje bestrijkziek boerde ik Krullenjongen kaltgestellt Met een aanhouden als in het dansen Niet meer dagen en nachten niet meer tegenstad De wreker een oud verhaal"

Coen van der Wolf
6 0