Over Annika Cannaerts

Wat me blij maakt: afgekloven zinnen, gaaf als een bot.

Opleiding

Germaanse filologie, Wijsbegeerte, lerarenopleiding.

Publicaties

2019: Winnende gedicht in rubriek 'Even stilstaan' in Belang van Limburg.
2019: Kortverhaal 'Dolly' en interview in literair tijdschrift Verzin.
2019: Publicatie in verhalenbundel 'The end', met kortverhaal 'Het onzichtbare meisje.'
2020: Tentoonstelling van gedicht '16 juli 1969' op een installatie in de Plantentuin van Meise.
2020: Kortverhaal 'Korenveld met kraaien', als luisterverhaal opgenomen in de collectie kortverhalen in het Kasteel van Bouchout.
2020: Theatertekst 'Het bankje' opgevoerd als podcast bij verschillende bankjes in Vlaanderen.
2021: Het kortverhaal 'De warmwafelkraam lekt weer' zal worden gepubliceerd in het jubileumnummer van het literaire tijdschrift Op Ruwe Planken

Prijzen

2018: Georges Leroyprijs voor het beste kortverhaal, met 'Een schubben huid', Marnixring Leeuwercke.
2019: Winnaar gedichtenwedstrijd 'Even stilstaan', Belang van Limburg
2019: Winnaar schrijfwedstrijd 'Het Groot Dictee Heruitgevonden', Creatief schrijven en publicatie in Verzin.
2019: Winnaar thrillerwedstrijd 'The end' met kortverhaal 'Het onzichtbare meisje.'
2020: Winnaar gedichtenwedstrijd 'Natura inspiratus' met gedicht '16 juli 1969'.
2020: Winnaar kortverhalenwedstrijd 'Natura inspiratus', met 'Korenveld met kraaien'.