En dan heb je die splinter...

6 jul 2015 · 0 keer gelezen · 0 keer geliket
 

Echt niet dat je die er uit mag halen. Weet je wel hoe dat voelt?? Ik heb het echt wel geprobeerd, maar het gaat echt niet. Teveel pijn.
We kunnen er natuurlijk een verbandje om heen doen. Een antibioticakuurtje tegenaan gooien. Of een pijnstillend zalfje..
Ja fijn, doe dat maar.

 

Maar het doet toch nog wel pijn.
Ja mevrouw u heeft een splinter in uw hand, dat doet pijn. Het kan ook nog gaan zweren en dan heeft u nog meer pijn.
Maar ik wil geen pijn!
Dan zit er niets anders op dan de splinter er uit te halen.
Nee, dat zeg ik toch, ik wil geen pijn, kunt u het niet verdoven dan, zodat ik geen pijn voel?
Nee zeg, zo’n verdoving doet nog meer pijn dan het verwijderen van de splinter.
Nee, dat is dan ook zeker géén goed plan…

 

Het lijkt erop dat u een keuze moet maken: de pijn van het verwijderen van de splinter, of de pijn van de splinter in uw hand. Met dan toch maar een verbandje en AB kuurtje?

 

Lekkere keuze dan!
Met splinter: pijn en nog risico’s op infecties, ontstekingen en andere toestanden en het eruit halen met een pijn die ik niet kan overzien. Met als gevolg littekens en geen enkele zekerheid dat het gaat genezen.

 

Maar mevrouw, u moet kiezen, dat kan ik niet voor u doen… 

Geraakt door deze tekst? Maak het hartje rood of deel de woorden met je vrienden.

Zo geef je mee een stem aan de woorden van deze schrijver.