Erwin Evens

Gebruikersnaam Erwin Evens

Teksten

Villa Politica

omdat in 2024, 40 jaar na het "verstrijken van 1984", politiek belangrijker is dan ooiten omdat satire MOET in tijden van Big Brother en andere totalitaire nonsens   De Master of Ceremonies, zelfverklaard equilibrist,houdt de koord als teugel strak gespannentussen de linker- en de rechterzijde van de piste. Alsnog vergaapt men zich aan dit kunststukjeen de eerste selfie is een feit. Anderen twixxenbij hun koffie al lustig de lopende zaken de wijde wereld in wanneer de eerste jeune premierzijn buiksprekerspop naar het spreekgestoelte stuurten luid applaudisseert bij elk punt dat hij maakt. "Dit lijkt wel een wedstrijd", lacht zijn buurmangroen terwijl hij de rest van zijn fractiegeduld recycleert als echo van zijn mantra. Intussen worden achter de coulissen de messen gewet.Houdini's sleutelen aan nieuwe ontsnappingsacts,honden oefenen er grommend hun strike. Consternatie echter wanneer iemand uit het centrumvan de tent zich gewillig doormidden laat zagenwaarna de onafhankelijke delen doodleuk reïncarneren als wit konijn, respectievelijk schimmelpaard.Hilariteit! Gegrinnik slaat over in puberaal gehinnik.Er is geen houden meer aan: De geplande stemming valt in het ijskoude watervan het zwembadje van de duikshow. Een clownmet het schaamrood op de neus, mist een trapeze, belandt ternauwernood in het vangnet van onschendbaarheid.Een makke leeuw komt in het publiek terecht (gejoel!).De blauwgeschilderde slangenmens wringt zich in bochten, verdwijnt net niet in de smurfdoos van Pandoraen les extrêmes se touchent dankzij het ronduit schitterendewormgat dat de illusionist tevoorschijn tovert. "Dit is geen circus!", roept de MC nu overstuur. Voorbij de wandelgangen, in het achterafzaaltjejongleert de messcherpe interviewer, houdt vlot drie brandende kwesties hoog. Spuwt vuur.

Erwin Evens
13 0