Gebruikersnaam Maike Bretschneider
Ik ben in 2013 in Antwerpen begonnen met een Spontaan Schrijvenkraam aan evenementen deel te nemen.
Hieruit ontstond het idee om van de mooiste onderwerpen gedichten uit te werken en heb ik vervolgens mijn eerste dichtbundel 'blijven ademen' in eigen beheer uitgegeven en een boekvoorstelling georganiseerd.
Ik ontdekte dat ik ook graag ga optreden met mijn teksten en zo ben ik dat meer en meer gaan doen.
In 2018 verscheen er ook mijn tweede dichtbundel 'blijven ademen 2.0' uitgegeven door mezelf. Verder gaf ik ook een vertaling van het eerste bundel naar mijn moedertaal Duits uit.
Ik schrijf ook op mijn blog https://maikebretschneider.wordpress.com en ben altijd blij als ik met mijn gedichten en teksten kan optreden.
Poëzie is voor mij een mooie manier om momenten vast te houden en te delen of om iets dat eigenlijk niet vatbaar is toch uit te kunnen drukken.
Het raakt mezelf als ik een prachtig gedicht lees of hoor en nog meer als anderen door mijn gedichten geraakt worden. Dat is ook waarom ik zo graag mijn teksten voordraag: de interactie en verbondenheid met de luisteraars die erbij ontstaat is heel bijzonder.
Dat heb je niet als je 'maar' voor jezelf schrijft en/of publiceert.
Momenteel volg ik ook een thuisstudie Creatief schrijven.
Naar de toekomst toe zal ik me namelijk graag verder willen ontwikkelen als schrijver en me ook in andere vormen van het schrijven verdiepen.
Ik heb enkele workshops gevolgd rond poëzie en podiumspoëzie.
Momenteel volg ik een opleiding Creatief Schrijven in thuisstudie.
Dichtbundel 'blijven ademen' in maart 2015 uitgegeven in eigen beheer bij Lulu.com
Dichtbundel ' blijven ademen 2.0' in 2018 uitgegeven in eigen beheer bij Lulu.com