TijlDeconynck

Gebruikersnaam TijlDeconynck

Teksten

Oneindig diep

Wie dorst heeft komen tot de bron en ik zal hem water des levens geven."Schrijf: deze bron is oneindig diep."Elk ieder die hier van drinkt zal geen dorst meer lijden. "Zet je ziel op papier."Hoe heeft iemand zo veel liefde getoond om te sterven voor zijn vrienden?"Word doorboort en blijf hier."De verhalen zijn uiteenlopend over wat echt is gebeurt. "We staan aan een kruispunt en moeten kiezen." Kijk. Ik barst open in bloed en water zodat de dorre woestijn mijn vocht drinkt en terug bloeit en de kudde kan grazen in het gras van mijn lichaam. "Dit is het brood waar ik over sprak." Ik hoor de stem van mijn vader zeggen: "Thuis komen is herinneren dat we nooit zijn weg geweest. "De verhalen zijn uiteenlopend hier over. Niet alles is een Heroes Journey. "Ik ben de weg die ik heb weggenomen zodat je hem kunt nemen. Waar zal je vluchten als de aard zelf je opgeeft?" Ik val. Ik val oneindig diep.Telkens als ik vind om me aan vast te houdenversterkt de storm. "je hebt nog steeds je adem en bloed." Vergeef me maar ik vergeet zelf mijn eigen naam hier."Je naam is Aleph want ik geef je de kracht om geest te blazen in zielen rondom je." Vergeef me want ik weet niet welke kracht ik nog heb."Jij bent Yod want je hebt de kracht om dingen te doen schijnen die verborgen waren eerst." Vergeef me maar ik weet niet of ik degenen ben die moet spreken nu?"Wie staat er nu hier?" Ik ben gestort als een drank offer van water en wijn op de grond.Ik ben de bliksem die de hemel opensplijt De priesters wenen en wrijven aarde op hun halfrond.  Ik val. Help mij."Er is geen wetbuiten liefde." Ik val. Help mij."Er is geen wetbuiten liefde." Ik val oneindig diep. ("Neem een moment en kijk: Je vliegt.")

TijlDeconynck
0 0

Antwerpen - word wakker!

Oh Antwerpen, werf mij aan uw land.Oh Antwerpen, aangeworven land, door de Schelde gegeven geschenk, geef mij uw kracht.Gij die niet kon verdragen dat gij werd onderworpen door tyrannie, zijt gij aan het slapen?Brabos! Surgere Brabos! Surgere Iam Brabos! Ex somno surgere!Gigas clare usque ad portam. Gigas clare est domos nostras! Antigoon is deur tot deur aan het gaan. Antigoon is door de huizen aan het gaan. Laat gij dit begaan? Gedaan!Silvius Brabo, pervenire manum tuam.Rijk mij uw hand! Rijk door mij uw land. Macht van het grote Roomse rijk. Macht van Julius Ceasar. Macht van het machtige Romeinse rijk. Vecht!Vrijgevochten vreemde gezichten vol karakter, vol leven, vol van mening, vervul mij van vreugde. Toon mij uw ware gelaat. Toon mij van humanisme een toonbeeld. Door uw aderen verscheep mij meededogen. Door uw wateren verkoopt goedheid.Door uw straten straal het Gelaat van God.Niet dat wat verwatert en verkleurt maar liefde voor mensen zelf. Voor haar naakte vorm hebt gij niet terug gedeist Peter. In verheerlijking van wat menselijk is vertoont gij Hercules dronken Paul.In actie en interactie tussen mensen, tussen het Goddelijke en het menselijke ligt kunst.Rubens, Peter, Paul toon mij precies waar ik tekort in schiet. Toon mij uw visie, uw misie voor de mensheid.De kleuren van de grote metropool en handelstad komen te samen met de geur van bier. Nat gerst gegoten voor de havenwerker, de arbeiders, voor de ambtenaren en voor de handelaar. Voor ieder wat.In elk facet weerkaatst gij uw vorm vastgezet over tijd.Houd uw geest helder. Weerkaasts het licht gelijk de diamant. Alle kleuren komen samen in uw hart.Met een lach en een traan roep Brabos aan. Stap hand in hand.Laat geen reus u wijsmaken wat we willen horen misschien, dat we meer zijn dan een ander, dat we te veel zijn om iemand anders de hand te reiken.Met veel gedreig en veel wind roept Antigoon. Met veel zwaaiende armem dreigt hij dat alles ineen zal storten als hij niet krijgt wat hij wilt.Het zelfde spel als altijd: Verdeel en heers.Bouwlieden, handelaars, arbeiders, ambetanaren, kunstenaars..Zie! Ik hoor Brabo: "Organiseer!" Rome is een!Ik hoor Hermes: "Comuniceer!"Ik zie een tempel, niet christelijk.Ik zie een mosquee, niet Islamitisch.Ik zie een synagoge maar niet joods.Ik zie geen drie maar een.Ik zie een broer. Ik zie een zus.Ik zie je gezicht en zie je hebt geleden.Je schreeuwt en slaat van je af maar wie is het die jou omarmd?Ik zie je woede, het onvermogen, stemmen die ongehoord dood op de koude straat sterven.Wie kan zeggen een plaats te hebben voor degene die alles alles omvat? Maak plaats in uw hart!Het rijk is gekomen..in u. God woont waar schoonheid bloeit.De profeet is het woord dat schreeuwt: "Genoeg"!Genoeg! De hand die eenheid verbreekt zal gebroken worden, afgehouwen, verbrijzeld en verbroken. verworpen, geworpen bij de wormen in de schelde.

TijlDeconynck
6 0